Technologia

Porsche Taycan Turbo – recenzja i specyfikacja modelu

Autor Karol Moskal
Karol Moskal11.06.20246 min.
Porsche Taycan Turbo – recenzja i specyfikacja modelu

Taycan Turbo to flagowy elektryczny model Porsche, który łączy niebywałą moc i osiągi z luksusowym wnętrzem i futurystycznym designem. Odkryj wszystkie sekrety najszybszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego na rynku! Moja obszerna recenzja porusza kluczowe aspekty specyfikacji tego eko-potwora, m.in. dynamikę jazdy, technologie wnętrza i wygląd zewnętrzny.

Kluczowe wnioski:
  • Taycan Turbo przełamuje stereotypy o nudnych autach elektrycznych – to rasowy drapieżnik na czterech kołach.
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niesamowite 2,8 sekundy powali Cię na kolana.
  • Pomimo futurystycznego designu, Taycan wciąż pachnie klasycznym DNA Porsche.
  • Wnętrze to mieszanka najnowocześniejszych technologii i najlepszych materiałów premium.
  • Zasięg ponad 450 km na jednym ładowaniu otwiera drogę do prawdziwie dalekich podróży.

Porsche Taycan Turbo – zrewolucjonizowany sportowy sedan

Taycan Turbo to pierwszy w pełni elektryczny model Porsche, który przełamuje bariery tradycyjnego myślenia o autach na prąd. To nie jest zwykły eko-samochód, lecz rasowa, sportowa bestia, która spełnia najśmielsze marzenia miłośników wysokich osiągów i przyjemności z jazdy.

Niemcy wyznaczyli nowe standardy w segmencie luksusowych sedanów elektrycznych. Porsche Taycan S zachwyca rewolucyjnym wyglądem, który łączy typowe geny stylistyki Porsche z futurystycznymi akcentami. Smukła, opływowa linia nadwozia i muskularna sylwetka przywodzą na myśl legendarnego 911, tylko że w znacznie większym rozmiarze.

Ten elektryczny potęga nie tylko przyspiesza gwałtownie – osiąga również prędkość maksymalną ponad 260 km/h! Śmiało można powiedzieć, że recenzja Taycan Turbo zmienia postrzeganie aut przyszłości jako nudnych i pozbawiony emocji. Najnowsze dziecko Porsche udowadnia, że samochody elektryczne mogą być równie podniecające, co ich spalinowe odpowiedniki.

Silnik elektryczny Taycan Turbo – moc i dynamika

Zapomnij o wysokoobrotowych silnikach benzynowych, Porsche Taycan Turbo S czerpie moc z dwóch potężnych silników elektrycznych zamontowanych na przedniej i tylnej osi. Łączna moc systemowa sięga imponujących 761 KM i maksymalny moment obrotowy to 1050 Nm!

Te niesamowite liczby przekładają się na wzorcowe osiągi, które dostarczą prawdziwą dawkę adrenaliny podczas każdej nawet najbardziej zdawkowej przyspieszki. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy, co daje Taycan Turbo miano najszybszego seryjnie produkowanego auta elektrycznego na świecie.

Zasługa tak oszałamiających rezultatów leży w układzie napędowym z dwiema przekładniami oraz innowacyjnym systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. Taycan jest prawdziwym drapieżnikiem na prostej, ale jak sprawuje się na zawiłym torze wyścigowym?

  • Pomimo sporej masy własnej przekraczającej 2,3 tony, zachowuje się on niczym znacznie lżejszy i mniejszy samochód dzięki niskiemu środkowi ciężkości i rewolucyjnemu rozwiązaniu akumulatora.
  • Zwarta konstrukcja i doskonała przyczepność na wszystkich kołach zapewniają fenomenalną zwrotność i stabilność nawet przy impresjonujących prędkościach.

Czytaj więcej: Kto ogląda Twój profil na Facebooku: Czy da się to sprawdzić?

Porsche Taycan Turbo – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Niezwykle smukła, opływowa linia nadwozia z wyraźnymi przetłoczeniami to coś więcej niż tylko designów kaprys. To prawdziwa sztuka inżynierii aerodynamicznej, która czyni Taycan Turbo S jednym z najsprawniejszych aerodynamicznie samochodów na rynku.

Warto zwrócić uwagę na przednią część z charakterystycznymi, podłużnymi reflektorami w kształcie skrzydeł, wyrazistymi żebrami w osłonie chłodnicy i zadziornymi nadkolami. Nie mogło również zabraknąć ikonicznych świateł PDLS w technologii LED z czterema wąskimi światłami pozycyjnymi.

Z tyłu Porsche zachwyca minimalistycznymi światłami oraz dużym, kontrastowym dyfuzorem optycznie powiększającym sylwetkę samochodu. Taycan S prezentuje się rasowo, ale jednocześnie elegancko i zgrabnie, a kryje potężną elektryczną moc pod maską.

Wnętrze Porsche Taycan Turbo

Miejsce kierowcy zostało zaprojektowane z myślą o zapewnieniu niesamowitej ergonomii i sportowego charakteru. Kierownicy jest idealnie wyprofilowana, a czytelne zegary zostały rozmieszczone w centralnym miejscu przed oczami prowadzącego.

Test Taycan Turbo na torze i w mieście

Zdjęcie Porsche Taycan Turbo – recenzja i specyfikacja modelu

Podczas jazdy Taycan Turbo kompletnie zaskakuje i zrywa z utartymi przekonaniami na temat samochodów elektrycznych. Po gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia, Porsche wypala niczym pocisk improwizowany – bezszelestnie i niemal bez opóźnienia dostarcza morderczą dawkę przyśpieszenia.

Na torze rajdowym wyczuwa się jedyne w swoim rodzaju właściwości jezdne wynikające z rewolucyjnego układu napędowego. Tylna oś z aktywnym wektorem momentu obrotowego zapewnia niebywałą zwrotność i stabilność nawet przy granicznych prędkościach.

W ruchu miejskim niska masa i zwarta konstrukcja ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych uliczkach. Co ciekawe, elektryczne monstrum nie odstrasza przeraźliwym rykiem 8-cylindrowej bestii, lecz uspokajającą, relaksującą ciszą.

  • Wyjątkowe wrażenia z jazdy są zasługą nie tylko świetnego zawieszenia pneumatycznego, ale także wytłumiania drgań i odgłosów dzięki małej ilości ruchomych elementów.
  • Podczas agresywnej jazdy, zasięg może gwałtownie spaść do około 200-250 km. W spokojnej jeździe w cyklu mieszanym Taycan zapewnia imponujący zasięg ponad 450 km na jednym ładowaniu!

Porównanie Taycan Turbo z innymi autami elektrycznymi

Porsche Taycan Turbo S to obecnie najbardziej elektryczny samochód na rynku. Prezentuje się i jeździ jak rasowy sportowiec, ale to nie jedyna zaleta tego e-cuda.

Tesla Model S w wersji Performance dysponuje zbliżoną mocą 795 KM, jednak Porsche ma nad nią przewagę pod względem dynamiki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa u Muskacznej 2,3 s wobec 2,8 s Taycana.

Podsumowanie Porsche Taycan Turbo – napęd w przyszłość

Porsche Taycan S i Porsche Taycan Turbo S to nie tylko elektryczne samochody przyszłości, ale też dowody na to, że e-mobilność nie musi oznaczać nudnej jazdy. Recenzja Taycan Turbo pokazuje, że auta na prąd potrafią dostarczać pełnych emocji i niezapomnianych wrażeń za kierownicą, będąc równocześnie przyjazne dla środowiska.

Absolutnie elektryzujące osiągi i futurystyczny design to nie jedyne atuty Taycana. To również poziom jakości, zaawansowania technologicznego i innowacyjności, który stawia nowe standardy dla całej branży motoryzacyjnej. Z takim liderem jak Porsche, przyszłość e-mobilności rysuje się w niezwykle obiecujących barwach.

Najczęstsze pytania

Absolutnie! Taycan Turbo może być autem elektrycznym, ale utrzymano w nim sportowego ducha i dziedzictwo marki Porsche. Pod względem osiągów i prowadzenia samochód ten w niczym nie ustępuje kultowym modelom spalinowym producenta.

Bazowa wersja Taycan S została wyceniona w Polsce na około 600 000 zł. Z kolei Porsche Taycan Turbo S to wydatek rzędu 1 050 000 zł. To bardzo wysokie kwoty, ale sam poziom zaawansowania i innowacyjności tego modelu częściowo je usprawiedliwia.

Przy użyciu ładowarki o mocy 800 V, ładowanie baterii Taycana Turbo od 5 do 80% stanu naładowania zajmuje jedynie 23 minuty. W przypadku bardziej powszechnych stacji ładowania, proces ten będzie trwał dłużej, ale i tak Porsche wyróżnia się krótkimi czasami ładowania.

Zarówno Porsche Taycan Turbo S jak i Tesla Model S Performance oferują niesamowitą dynamikę i osiągi. Niemiec wyprzedza jednak Teslę pod kątem przyspieszenia od 0 do 100 km/h, uzyskując rezultat 2,8 s wobec 2,3 s rywala.

Maksymalna osiągalna prędkość Porsche Taycana Turbo to 260 km/h. Co prawda, nie jest to poziom zarezerowawny dla najwydajniejszych hipersamochodów spalinowych, ale jak na auto elektryczne jest to absolutny światowy rekord.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. AirPods do Androida: Czy AirPods są kompatybilne z Androidem?
  2. IKEA Markus: 7 powodów, dla których ten fotel podbija biura
  3. Silnik W16 – jak działa i w jakich samochodach jest używany?
  4. Laptop gamingowy ranking: Top 10 najlepszych modeli 2024
  5. Jak Zmienić Limit w mBanku: Proste i Skuteczne Sposoby
Autor Karol Moskal
Karol Moskal

Jako założyciel i redaktor naczelny portalu technologicznego, jestem zafascynowany najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie IT, sztucznej inteligencji i technologii cyfrowych. Moja pasja do technologii zrodziła się podczas studiów informatycznych, a po latach pracy jako programista i konsultant IT postanowiłem podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem, tworząc miejsce, gdzie zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy mogą znajdować rzetelne, aktualne informacje. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły